بدون عنوان!


آیا می‌دانستید بر اساس گزارش شورای حقوق بشر، فقط در طی 5 ماه بیش از 2200 نفر در سوریه بدست بشار اسد به قتل رسیده‌اند!؟

Posted in Uncategorized توسط akharinseda در اوت 23, 2011

آزادی بی‌هزینه نیست دوستان!

امروز وقتی تو زیرنویس اخبار تعداد کشته‌های سوریه رو طی 5 ماه اخیر دیدم، واقعا شوکه شدم! چشام رو بستم، نگاهی به عقب کردم… دو سال اتفاقات، دو سال تظاهرات، دو سال مبارزه مجازی! با خودم گفتم آیا باید از از این تعداد کشته‌ها به مردم سوریه غبطه بخوریم که چطور دارن جان‌فشانی می‌کنن برای آزادی، یا به خودمون افتخار کنیم که چطور تعداد کشته‌های زیادی ندادیم!

قصد ندارم اینجا خودمون رو تقبیح کنم یا سرکوفت بزنم یا هرچی؛ ما هم نداها دادیم، سهراب‌ها دادیم، روح الامینی‌ها دادیم و خیلی‌های دیگه که هنوز هم در گمنامی هستند، دلمون هم نمی‌خواد خانواده‌های بیشتری داغدار بشند. اما سوریه رو نگاه می‌کنم تفاوتی رو احساس می‌کنم! تفاوتی که باعث می‌شه احساس کنم سوری‌ها در آینده‌ای نزدیک به پیروزی خواهند رسید، اما ما (به نظر خودم) در آینده‌ای دور!

در ضمن نمی‌خوام اینجا شعار بدم یا مردم رو تشویق به کشته شدن یا هرچیزی کنم، چون خودم وقتی در خیابون بودم آمادگی کشته شدن رو نداشتم، الانشم ندارم، اما باید بدونیم آزادی بی‌هزینه نیست! نباید انتظار داشته باشیم اتفاقی از طریق اینترنت بیوفته تا ما هم طعم آزادی رو بچشیم! خیالتون رو راحت کنم تا هزاران سال هم لینک، فید، مثبت، لایک و .. بدیم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد، و دیکتاتور همچنان بر سر کار خواهد بود؛ قرار بر هر اتفاقی باشه مطمئنا در کف خیابون خواهد بود نه در صفحات مجازی ما!‏

می‌تونید گزارش گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل رو می‌تونید گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل از اینجا بخونید

